Czeskie Zamki.

Czechy mają przepiękne zamki górujące nad malowniczymi miasteczkami. To tylko zarys o czym będą kolejne posty. A Czechy mnie urzekły. 





 Choć są piękne, to niektóre z nich wymagają generalnego remontu. Taki właśnie remont prowadzony jest na zamku w Telczu. 





W południowych Czechach jest pełno takich unikatowych perełek. Jak choćby ta w Hlouboce, przypominająca do złudzenia zamek w Windsorze. 





Meandrująca Wełtawa jest niczym szemrzący Dunaj. Nie które z tych zamków opływa niczym ciepły szal.  

Komentarze

  1. Czechy nas też urzekły. Zwiedzamy je od lat, mam na blogu ponad 70 postów z Czech i jeszcze wiele do opublikowania i jeszcze więcej do zobaczenia. Nie dziwi mnie więc fakt, że jesteś zauroczona Czechami. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czechy to kolejny po Niemczech kraj, który chętnie odwiedzam. Czeskie zamki rozsławione są na cały świat. Jest ich w Czechach tak dużo, że kraj ten należy do europejskiej czołówki pod względem liczby pałaców i zamków.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Zwiedziłem parę czeskich zamków, które są zadbane.
    Czesi, to pragmatyczny naród, który potrafi zadbać o swoją historię/
    Aby ocalić od rabunku i ruiny po wojnie Benesz ogłosił dekret, którym upaństwowił wszystkie zamki, ale na gospodarzy zatrudnił dawnych właścicieli. Ot i cała tajemnica dbania o zamki.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska