Wilno - miasto wieszczów.



 To w tym pięknym litewskim mieście urodził się Mickiewicz, tutaj mieszkał Słowacki, możemy tu znaleźć ślady Norwida.






Nasz spacer po tym unikatowym i bardzo starym mieście zaczynamy od " Ostrej Bramy ".  Tutaj zawsze swoje kroki kierował Mickiewicz, gdy chciał się pomodlić przed wizerunkiem Matki Boskiej.




Wilno jest miastem o znaczeniu historycznym, to dawna stolica Wielkiego Księstwa Litewskiego. 






Dokumenty, a właściwie list pisany przez księcia Giedymina do papieża Jana XXII wspomina o grodzie zwanym Wilno. Tak naprawdę gród wziął swoją nazwę od rzeki Wilejki. Miasto kilkakrotnie trawił pożar. 





Wilno miasto przepiękne i przesiąknięte historią. 





Wycieczka do Wilna spełniła jedno z moich marzeń. Kolejne czekają na spełnienie. 

Komentarze

  1. Byłam dawno fotki robiłam i buuu zgubiłam czy ukradli mi aparat i po fotkach

    OdpowiedzUsuń
  2. Wilno nas też zauroczyło, jest tam wiele ciekawych zabytków,klimatycznych uliczek i zaułków. Jedna rzecz jednak się tutaj nie zgadza Adam Mickiewicz nie urodził się w Wilnie lecz w Zaosiu lub Nowogródku na Białorusi. Dopiero czasy studenckie związane były z Wilnem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za ten post. Byłam tam jakiś czas temu i teraz oglądając twoje zdjęcia odżyły moje wspomnienia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.
    Fajny wpis, super zdjęcia.
    Ci prawda w Wilnie nie byłem, ale wiele o nim czytałem.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie, Mickiewicz tu się nie urodził. Mieszkał w Wilnie zaledwie 5 lat z przerwami, w czasie studiów i trochę po nich.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska