Skansen w Olsztynku.

 





Ten post dedykuję Łucji - Marii, bo to ona zaszczepiła we mnie miłość do skansenów, dziękuję ci Łucjo. W ub. roku byliśmy na Warmii i mieliśmy okazję oglądać przepiękny skansen. 





To przepiękne miejsce z mnóstwem eksponatów. 







Swoją historią ten unikatowy skansen sięga  do roku 1909 , kiedy to postanowiono  w ówczesnym Królewcu na terenie tamtejszego Ogrodu Zologicznego postawić pierwsze wiejskie chaty, z czasem jednak chat przybywało, a miejsca było coraz mniej.Dlatego podjęto decyzję o przeniesieniu eksponatów  z Królewca do Olsztynka.






Ten skansen jest taki na wskroś sielsko anielski , Tu każda chata jest otwarta można do niej zajrzeć, tu słychać beczenie owiec czy gęganie gęsi. 





Od 1937 skansen znajduje się na obrzeżach Olsztynka. 






Dziękuję ci Łucjo, za to że dzięki Tobie pokochałam skanseny. Ten post jest dla Ciebie. 

Komentarze

  1. Byłam w skansenie w Olsztynku i muszę przyznać, że jest jednym z najpiękniejszych jakie widziałam.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego skansenu, ale już od którejś osoby dowiaduję się, że warty zobaczenia. Muszę sobie go zanotować i jak będziemy w okolicy wstąpimy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska