Muzeum Czechowicza w Lublinie..

 Spacerując po Lublinie trafiamy do maleńkiego muzeum. W niepozornym budynku mieści się przepiękne muzeum poświęcone Józefowi Czechowiczowi. 






Józef Czechowicz poeta młodej Polski, urodził się w Lublinie. Ponieważ całe swoje krótkie życie był związany z Lublinem. W kamienicy w której się urodził urządzono jego muzeum. 









Czechowicz wydawał swoje wiersze w " Płomyku" czy " Płomyczku ", a nawet wydawał swój kwartalnik o nazwie " Pióro ".








Kto by pomyślał Józef Czechowicz był również autorem słuchowisk radiowych. Czechowicz był wszechstronnym poetą i nie tylko. 

Komentarze

  1. Do Muzeum Czechowicza nie dotarłam, jak widzę szkoda. No cóż nie można mieć wszystkiego i odwiedzić wszystkich ciekawych miejsc. Czechowicz dużo pisał o mieście, zginął na samym początku wojny, niemal identycznie, jak bohater jego wiersza Żal. A jego wiersze śpiewało wielu piosenkarzy, między innymi Grechuta i Turnau.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wiersze Czechowicza. Często umieszczam je na swoim blogu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj letnią końcówką września
    Do Lublina , a tym bardziej do muzeum Czechowicza nie dotarłam. Trochę kilometrów mnie dzieli od tego miejsca. A szkoda, bo warto byłoby tam pojechać.
    Zaczyna się czas aniołów. Spotkaj zatem dobrego anioła, który przeważnie w ludzkim ciele jest

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam, widziałam, opisałam tu: https://mojepodrozeliterackie.blogspot.com/search/label/J%C3%B3zef%20Czechowicz?m=0

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska