Panorama Wilna z Góry Trzech Krzyży..

 


Kończąc zwiedzanie Wilna, postanowiliśmy wybrać się na tamtejszą górę. Nazywana jest przez mieszkańców Wilna Górą Trzech Krzyży. 






Góra ta bardzo przypomina mi tą, która jest w Kazimierzu Dolnym. Na tej w Kazimierzu Dolny także stoją Trzy Krzyże. 






Będąc na szczycie tej góry mogliśmy zobaczyć balony. Odbywały się na wileńskim niebie Mistrzostwa Świata w baloniarstwie. Nie wiemy kto wygrał te zawody. Tych baloniarzy kilku.  



Jak na dłoni widać całe Wilno. Starówkę czy inne ważne dla Wileńczyków miejsca. 



Z góry widać było Zamek Giedymina, a właściwie jego współczesną wersję. 




Z oddali widać był współczesne Wilno z " drapaczami " i czy innymi współczesnymi budynkami. Umiejscowionymi z dala od starej części Wilna. 






Nasz wieszcz Adam Mickiewicz miał rację , że tak ukochał ten kraj, że w inwokacji do " Pana Tadeusza " napisał : "... Litwo ojczyzno moja ...". 




W Wilnie pełno jest zieleni. Z tej góry widać dopiero jak to miasto jest zielone i do tego bardzo piękne.

Komentarze

  1. Piękny post i zdjęcia. Wilno jest tym miastem do którego chciałabym jeszcze raz powrócić.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tylko raz w tym pięknym mieście i zbyt krótko by go dobrze poznać, ale spotkanie z Matką Bożą Ostrobramską zapadło na zawsze w moje serce...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie tak dawno opisywałem Wilno u siebie. Byliśmy również na wzgórzu trzech krzyży i zgadzam się z Tobą, że widok z góry jest cudowny. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, zapierający dech w piersiach widok. Marzę o tym, aby kiedyś odwiedzić stolicę Litwy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj po raz pierwszy w Nowym Roku
    Wilno... Piękne miasto. Wierzę, że kiedyś i ja na żywo będę podziwiała te widoki. Teraz będę po nim wędrowała z moim kalendarzem, który właśnie dotarł do mnie z Litwy.
    Pozdrawiam i życzę dobrego roku

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska