Skansen w słowackiej Starej Lubovnii.

 Jak wiecie tak jak Łucja uwielbiam skanseny. Tym razem chcę was zabrać w wirtualną podróż do skansenu w słowackiej Starej Lubovni. 

Bardzo przypomina mi skansen w Nowym Sączu. Może dlatego, że tak jak tamten chaty są rozproszone na dość znacznym terenie. 




Skansen ten rozpościera się u stóp zamku w Starej Lubovni. 







To jest jeden z najmłodszych skansenów na Słowacji, bo został otwarty w 1985 roku. 






Spacerując po skansenie przystajemy przed różnymi chatami. Jedna z nich nas zaciekawiła, to dom bogatego rolnika, który jednocześnie był wójtem wsi Velka Lesna. 





Tutaj jest nie tylko chata wójta czy chata biednego pasterza, ale także cerkiew greckokatolicka p.w. Św. Michał Archanioła z Matysowej. 








Skansen ten leży w urokliwej części Słowacji. Z oddali widać polskie góry. O zamku opowiem innym razem. 

Komentarze

  1. Masz rację. Bardzo lubię odwiedzać skanseny. W tej chwili zastanawiam się w ktorym skansenie byłam w ostatnim czasie? W Słowenii odwiedziłam dwa skanseny. Jednak jeszcze o nich nie pisałam. Coś ostatnio kiepsko u mnie z pisaniem postów.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie miejsca. Tak jeszcze bardziej nie byłam. Dziękuję za pokazanie tego skansenu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię skanseny, ten jak widać nie powala wielkością ale jego dodatkową zaletą jest zróżnicowany teren , widok na góry i sąsiedztwo zamku. Cerkiew wygląda bardzo interesująco, zresztą domki też mają ciekawą architekturę. Nie dałaś zdjęć wnętrz, więc zastanawiam się, czy można wchodzić do środka? Niedaleko Ostródy w Olsztynku mamy duży, piękny skansen, który powstał jeszcze przed wojną a po wojnie został znacznie wzbogacony i cały czas się rozwija a do tego domki są wyposażone w meble i różne utensylia oraz stroje ludowe. Jeśli w nim nie byłaś to zapraszam do mojego posta, wystarczy kliknąć w tag "Olsztynek".

    OdpowiedzUsuń
  4. It looks so lush and lovely! Thank you for sharing your photos with us at https://image-in-ing.blogspot.com/2024/03/looking-forward-to-seeing-sights-like.html

    OdpowiedzUsuń
  5. What a beautiful place! I like how there are preserved in an huge area, so green!
    Thank you for this series of images!
    Have a fabulous weekend!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała okolica i piękne chaty.
    Fantastyczny skansen. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam odwiedzać skanseny, a ten wygląda naprawdę niesamowito :) Każdy ma w sobie coś magicznego, co zachęca, aby wrócić w to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też kocham skanseny... tam najbardziej można poczuć ducha minionych pokoleń. Ten słowacki, pośród zielonych, bujnych wiech, wygląda tak sielsko, tak anielsko, że można by było zapomnieć tam o bożym świecie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubie odwiedzać skanseny, to zaczarowany świat, z mojego dzieciństwa także:)
    Pozdrawiam serdecznie;)
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię skanseny. Klimatyczne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska