Zamek w Nidzicy

Podróż po Warmii i Mazurach zaczynamy od nidzickiego zamku. Zamku, który niegdyś należał do Krzyżaków. Choć nie był tak okazały jak ten w Malborku. To pełnił ważną funkcję, był jego można powiedzieć magazynem. 



Zamek ten pełnił rolę sądu oraz więzienia. Rezydował tu także krzyżacki prokurator.  Wszystkie krzyżackie zamki były budowane z cegły. 





Jak każdy zamek także i ten posiada coś w rodzaju krużganków. Może nie są one tak piękne jak te które okalają krakowski Wawel, ale dają trochę cienia. 





Zamek wiele przeszedł, wielu zniszczeń dokonały wojska francuskie, które w tym miejscu stacjonowały w latach 1806 - 1812, jednak od całkowitego zniszczenia budowlę uratował Ferdynand Tymoteusz Gregoriovius  przeznaczając znaczne środki na odbudowę i czyniąc gmach zamku sądem. 





   Dziś zamek służy wszystkim mieszkańcom, a także przyciąga turystów, którzy chcą zobaczyć krzyżacką " twierdzę ". Choć ten zamek twierdzą tak naprawdę nie jest. Został bardzo szybko zdobyty . 

Komentarze

  1. Kilka zamków krzyżackiego miałem okazję zwiedzić, ale tego nie znam, więc z tym większą przyjemnością przeczytałem tego posta. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością zapoznałam się z Twoim postem. Byłam w tym zamku. Niestety, trwały prace remontowe i muzeum było w tym czasie zamknięte. Dziedziniec zamkowy też był trochę zagracony.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno tam byłam muszę pojechać chyba jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska