Bociani Szlak na Podlasiu.

 Na Podlasiu gdzie się nie obejrzysz widzisz Bociany od Tykocina aż po Suwałki. My pierwsze bociany zobaczyliśmy niedaleko tykocińskiego zamku. 

Miały swoje gniazdo tuż obok budynku bramnego tykocińskiego zamku. Podlasie słynie z bocianich gniazd, mieszczą się nie tylko na słupach energetycznych, ale również na wieżach kościelnych, czy specjalnych przygotowanych do tego platformach.


Bociany to wędrowne ptaki, które przylatują do nas z dalekiej Afryki. Niestety wielu ptakom nie udaje się powrócić. Nad libańskim niebem strzelają do nich ze strzelb. 


Zachodzę w głowę dlaczego wybrały akurat Podlasie przecież jest tyle innych pięknych terenów w naszej ukochanej Polsce. Dlaczego akurat tam? Może dlatego, że tam nie ma przemysłu.Jest mnóstwo pokarmu.


Ten szlak ma nawet swoją trasę rowerową. Trasa ta zaczyna się w Białowieży, a kończy w Stańczykach. Biegnie przez Tykocin, Osowiec - Twierdzę.



 
 
 
Ptaki te nawet dzwonnicy kościelnej nie przepuściły, bo nawet na niej było bocianie gniazdo.

Komentarze

  1. Witaj początkiem maja
    Kiedyż to ja widziałam bociany? No właśnie, dlaczego wybrały Podlasie? Dla mnie jest zdecydowanie za daleko na krótką wycieczkę.
    Pozdrawiam żółto -zielono za oknem

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham bociany i nie wyobrażam sobie bez nich polskiej wsi. Może dlatego, że od kilku lat mamy na naszej działce w kieleckim taką parkę? Wyobraź sobie, że na wszystkie gospodarstwa wybrali właśnie nas i rokrocznie do nas wracają z dalekich krajów. Nawet o nich pisałam (https://na-sciezkach-codziennosci.blogspot.com/2018/02/kazdy-ma-swoje-wasne-sakrum.html). Cieszy mnie, że są także na pięknym Podlasiu. Myślę, że wybrały tą część Polski dlatego, że czują, że dobrzy ludzie tam zamieszkują. Pozdrawiam serdecznie, a w wolnych chwilach zapraszam w moje skromne blogowe progi

    OdpowiedzUsuń
  3. cześć moniko!

    Wspaniały! Od dawna nie widziałem bocianów. Tylko w zoo :-(

    Dziękuję za odwiedzenie mnie

    Z wyrazami szacunku

    Anne

    Translated with Google!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podlasiem jestem oczarowana. Marzę aby kiedyś tam znowu wrócić.
    A co do bocianów, to faktycznie jest ich tam całe mnóstwo.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska