Hluboka nad Wełtawą - czeski Windsor..

 Namiastką Windsoru w Londynie jest ten w Czechach. Przyznam szczerze jak zobaczyłam tą " namiastkę " Windsoru , to byłam nią zachwycona. 





Przechodzimy przez stylizowaną na gotycko bramę, by znaleźć się na jednym z dziedzińców, za którym był kolejny tym razem większy i to był główny dziedziniec zamku. To z niego rozpoczynaliśmy zwiedzanie tej unikatowej budowli. Tak bardzo przypominającej ten angielski Windsor. 







Do 1947 roku był w rękach rodu Schwarzenberg, to oni przyczynili się , że budowla wygląda jak angielski Windsor. 






Ta przepiękna budowla góruje nad Wełtawą. Nie wiem czy chciałabym mieszkać w tak ogromnej budowli. 






Te wieżyczki przypominały mi  czy być może również właściciele zamku w Mosznej czasem nie inspirowali się angielskim Windsorem, bo tamten zamek też ciutkę go przypomina, te wieżyczki czy blanki są bardzo podobne. 








 Ta budowla wygląda jakby przeniosła się z bajki Disneya.

Komentarze

  1. Jeden z najpiękniejszych zamków w Czechach, który miałem szczęście zwiedzić. Nie tylko z zewnątrz jest fascynujący ale wnętrza również zapierają dech. Szkoda tylko, że nie można robić zdjęć a przynajmniej tak było kilka lat temu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest nadal. Ja będąc w ub. roku też ich nie mogłam robić.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  2. Bardzo urokliwy pałac. Także jestem pod wrażeniem. Poza tym jego urok podkreśla bliskość z przyrodą, woda i architektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, zamek w Mosznej jest do niego podobny. Piękny pałac i piękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale tam bajecznie <3 muszę się koniecznie kiedyś wybrać

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, że budowla jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj początkiem grudnia
    Z przyjemnością powędrowałam z Tobą tymi zamkowymi ścieżkami. Piękna budowla.
    Nie wiem czy wiesz, ale jestem zakochana w czeskich zamkach i pałacach.
    Życzę pozytywnego nastawienia pomimo zimy za oknem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska