Pokaz szermierki oraz scenka z powrotu do domu - zamek Rudno.


 Przepraszam, że długo mnie nie było, ale zepsuł mi się laptop. 

Dziś chce opowiedzieć o pewnej scence widziane przez nas na zamku w Rudnie, a właściwie to był pokaz szermierki. 




Bardzo ciekawie wyglądał ten pokaz szermierki, ale  nie tylko to to był również pokaz " męskiej" mody. Jak ubierali się wtedy rycerze oraz walczący przy nich chłopi. 






Świetnie się bawiliśmy oglądając te scenki. Nic od tamtych czasów się nie zmieniło, żony nadal chcą mieć blyskotki. Może poza jednym dzisiejsze kobiety na swoje blyskotki same zarabiają. 








Ciekawie to wyglądało,. ten pokaz, ale scenka też była bardzo ciekawie przedstawiona. 











Komentarze

  1. Uwielbiam takie inscenizacje. Rok temu oglądałem pokazy wojów na krakowskiej Rękawce, w tym roku zaś słowiańskie harce w Biskupinie. Dzięki temu można jeszcze bliżej poznać polską historię i tradycję.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzę aby zobaczyć kiedyś taką inscenizację. W pierwszej chwili zastanawiałam się (w tytule) co to za zamek - trudno.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Looks like fun. I like the bright clothing. I’ve been to a Renaissance Festival in Virginia in which men put on this sort of exhibition. I guess everyone likes dressing up.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała sprawa i możliwość przeniesienia się w czasie do tamtych okresów, kiedy takie turnieje były chlebem powszednim. Z tego co wiem podobne inicjatywy są na zamku w Ogrodzieńcu i w Będzinie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska