Żelazowa Wola to miejsce urodzenia naszego wielkiego kompozytora Fryderyka Chopina. 





Przyjechaliśmy bardzo wczesną porą do Żelazowej Woli. Panowała urzekająca cisza. Stragany przy naszym parkingu były jeszcze pozamykane. Parking znajdował się tuż obok bramy prowadzącej do Parku otaczającego Dworek Chopina. 





Muzeum z pamiątkami po Chopinie mieści się w dawnej dworskiej oficynie. To właściwie w niej przyszedł na świat nasz wielki kompozytor. 







Była połowa lata słoneczko świeciło na niebie, a my zwiedzaliśmy ten urokliwy zakątek jakim jest Żelazowa Wola. 







To unikatowe miejsce, pełne muzyki Chopina. Wyjechał stąd jako mały chłopiec i nigdy już nie wrócił. Wróciła za to jego muzyka. Tutaj też odbywają się koncerty na żywo. Choć gdy my przybyliśmy do Żelazowej Woli to było za wcześnie na posłuchanie takiego koncertu. 

Komentarze

  1. Ale klimacik Ci się trafił. Ta lekka mgła podkreśla nostalgię jaką słychać w wielu utworach Szopena. My byliśmy kiedyś latem to ostre słońce i upał nie bardzo mi pasowało do tego miejsca. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj jesienną niedzielą
    Jeszcze tam nie byłam, a jak widać warto. To bardzo klimatyczne miejsce, jak pokazałaś. Do tego moje ukochane rudbekie. Ale czy tylko moje?
    bądź zadowolona i szczęśliwa!
    Dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska