Wystawa bursztyny na malborskim zamku...

 Spacerując po malborskim zamku zawitaliśmy na wystawę poświęconą bursztynowi, nazywanemu czasami jantarem.





Z tego unikatowego kruszcu były zrobione nie tylko korale czy bransoletki. Można było tam zobaczyć szkatułki czy nawet stojący zegar z tego kruszcu. 






Przyglądając się tym eksponatom, zauważyłam, że nawet krucyfiks jest zrobiony z bursztynu. 










Choć nie przepadam , za biżuterią to oczy mi się zaświeciły gdy zobaczyłam pięknie wykonaną szkatułkę z tego unikatowego kruszcu. A do napisania tego postu zainspirowała mnie " Guciamal " i jej post o muzeum bursztynu w Gdańsku. 

Komentarze

  1. I've never seen so much amber! Beautiful!
    Thank you for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/12/a-living-nativity-at-nearby-church.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyroby z bursztynu potrafią być fascynujące. O muzeum bursztynu również czytałem na blogu Guciamal i u Duśki. Przyznam, że nie byłem ani w Gdańsku ani w Malborku ale miałem okazję zobaczyć bursztynową komnatę w Carskim Siole i to było WRAŻENIE. Chętnie wybiorę się do Gdańska gdzie mam nadzieję zobaczyć to muzeum ale też bursztynowy ołtarz w kościele św. Brygidy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię bursztyn i byłam na kilku podobnych wystawach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa wystawa :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesująca wystawa. Jak widać - bursztyn ma niejedno zastosowanie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tłumacz

Popularny post


Moja Polska